
E-Tebligatta Yeni Dönem Başlıyor!
Yeni düzenlemeye göre kurumlar vergisi mükellefleri, ticari, zirai ve mesleki faaliyetleri nedeniyle gerçek usulde vergilendirilen gelir vergisi mükellefleri ile kolektif ve adi komandit şirketler, belirlenen şartlar doğrultusunda e-Tebligat sistemini kullanmak zorunda olacak.
Ayrıca Özel Tüketim Vergisi (ÖTV) Kanunu’na ekli (II) sayılı listede yer alan kayıt ve tescile tabi malların ilk iktisabında adına tescil yapılacak gerçek ve tüzel kişiler ile tüzel kişiliği bulunmayan teşekküller de sistem kapsamına alındı.
Düzenlemenin yürürlüğe girdiği 11 Ekim tarihinden önce e-Tebligat sistemine dahil olması gerektiği halde başvuru işlemlerini tamamlamayan kurumlar vergisi mükellefleri, gerçek usulde vergilendirilen gelir vergisi mükellefleri ile kolektif ve adi komandit şirketlerin 30 Kasım 2026 tarihine kadar sisteme dahil olması gerekiyor.
Bu tarihten sonra mükellefiyet tesis ettiren ve e-Tebligat kullanma zorunluluğu bulunan kişilerin ise işe başlama tarihini takip eden 15 gün içerisinde başvurularını tamamlaması gerekecek. ÖTV kapsamında kayıt ve tescile tabi malların ilk iktisabında adına tescil yapılacak kişilerin de kayıt veya tescil işlemleri tamamlanmadan önce sisteme dahil olması zorunlu olacak.
Daha önce 1 Temmuz tarihinden önce ilgili mevzuat kapsamında e-Tebligat sistemine dahil olan mükellefler ise yeniden başvuru yapmak zorunda kalmayacak. Bu kişiler mevcut kullanıcı kodları ve şifreleriyle sistemi kullanmaya devam edebilecek.
Başvurular, Dijital Vergi Dairesi üzerinden elektronik ortamda yapılabilecek. Mükellefler ayrıca durumlarına uygun olarak hazırlanan "Elektronik Tebligat Sistemine Dahil Olma Talep Bildirimi" ile bağlı bulundukları vergi dairesine de müracaat edebilecek.
Yeni sistem kapsamında elektronik imzayla imzalanan resmi belgeler, e-Tebligat üzerinden mükelleflere ulaştırılacak. Vatandaşlar ve işletmeler kendilerine gönderilen elektronik tebligatlara Dijital Vergi Dairesi veya e-Devlet Kapısı üzerinden erişebilecek.
Düzenlemenin en önemli ayrıntılarından biri ise tebligatların geçerlilik süresi oldu. Buna göre elektronik imzalı bir tebligat, mükellefin e-Tebligat sistemine ulaştığı tarihi takip eden beşinci günün sonunda tebliğ edilmiş sayılacak. Mükellefin belgeyi açıp okumamış olması bu süreyi değiştirmeyecek.
Mükellefler, kendilerine yeni bir elektronik tebligat gönderildiğinde kısa mesaj veya e-posta yoluyla bilgilendirilme talebinde bulunabilecek. Ancak SMS veya e-posta bildirimlerinin teknik ya da başka nedenlerle ulaşmaması, tebligatın geçerliliğini ve yasal sürelerin işlemesini etkilemeyecek.
Yetkililer, özellikle sisteme dahil olma zorunluluğu bulunan mükelleflerin herhangi bir mağduriyet yaşamamaları için başvurularını belirtilen süre içerisinde tamamlamalarının ve elektronik tebligatlarını düzenli olarak kontrol etmelerinin önem taşıdığını belirtiyor.
e-Tebligat, Vergi Mükellefleri, Hazine ve Maliye Bakanlığı, Vergi Düzenlemesi
Büyük Sivas Haber – Sivas Haberler





